Haarspeld-bochten

25 september 2021 - Stryn, Noorwegen

Vandaag de Trollstigen Nationaal Route gereden (106 kilometer lange weg door het westen van Noorwegen). De natuur op zijn best, met een adembenemend uitzicht over bergkammen, watervallen, diepe fjorden en groene valleien.
In het plaatje (van internet) zie je hoe het trollenpad loopt onze eerste klim van vandaag. De 11 haarspeldbochten zijn zo krap dat we met onze topzware  motoren de hele breedte van de weg nodig hadden om er doorheen te geraken, elke bocht schietgebedje of er geen tegenligger zou komen.Vanuit het dal naar een kilometer hoogte met temperaturen richting vriespunt, door een stevige wind en koude regen leken het wel arctische omstandigheden. Zo dicht kunnen afzien en genieten dus bij elkaar liggen! Dat is wat ons betreft ook een van de grote charmes van het reizen met de motor.

Boven aan in de mist/wolken en geen zicht op het dal, dat kwam weer goed bij Geiranger fjord, waar het zonnetje was doorgebroken. Nog een duik genomen in het meer bij de camping, foto’s hiervan worden niet gedeeld😊.

1. Roel:
    25 september 2021
    Mooie foto van de haarspeldbochten.
    Krijg steeds meer zin om ook weer naar Noorwegen te gaan.
  2. Carolien:
    25 september 2021
    Waanzinnig, wat een natuur! Aaron bidt regelmatig dat God jullie beschermt tegen gevaarlijke dieren, maar die scherpe bochten lijken risicovoller te zijn 😱
  3. Jack:
    Wat een heerlijke knul! 😎
  4. Herke:
    25 september 2021
    Het meer moet wel een lekker temperatuurtje gehad hebben!