Vaarwel Noorwegen.

27 september 2021 - Røldal, Noorwegen

Vandaag ons laatste hutje in Noorwegen, morgenavond inschepen in Stavanger. We varen dan naar Hirtshals (Denemarken), daarna nog ongeveer 1000 km naar Maastricht.

We zullen nog berekenen hoeveel km we in totaal gereisd hebben en een laatste update geven.

Nog even een leuk dingetje om te delen. Door de Lærdalstunnel gereden, dit is de langste autotunnel ter wereld (ongeveer 24,5 kilometer lang). Een ‘hypnotiserende’ ervaring waarbij je in een eentonige cadans steeds dieper en dieper onder de bergen terecht komt. Elke 6 km zijn er speciale ruimtes met nagebootst daglicht voor variatie en om bestuurders wakker te houden. Bij het ontwerpen van de tunnel werden ook lichte bochten aangelegd om de bestuurders alert te houden en verveling tegen te gaan.

leuke ervaring!

1. Carolien Smith:
    27 september 2021
    Dat is een echt leuk hutje
  2. Frans:
    27 september 2021
    Wat een mooi plastsje voor je laaste dag in nw ..
  3. Carin:
    27 september 2021
    Super leuk onderkomen! Heftige foto van het rendier/hert! Wat een mooie reiservaring hebben jullie opgedaan. Dank jullie wel dat we hiervan een inkijkje hebben gehad! Genoten van de verhalen en de foto’s!
  4. Anette Weijs-Pelgrim:
    27 september 2021
    Veilige reis en behouden thuiskomst gewenst!
  5. Geert Henk Hoekstra:
    28 september 2021
    Aan Stavanger heb ik speciale herinneringen het was mij eerste buitenlandse haven in mijn marine tijd en ook de laatste. Daar tussen in 9 jaar gevaren en 1 jaar Noorwegen. Een veilige terug komst.
  6. Léon:
    6 oktober 2021
    Zie trouwens geen foto met een rendier bij jullie achterop.........
    Blijf scherp de "laatste" kilometers naar huis.